+31207749926 [email protected]

Persoonlijke aandacht voor je klanten

In de overvloed aan informatie is persoonlijke aandacht de sleutel tot succes. Aandacht en een luisterend oor voor diegene die interesse toont in je persoon, bedrijf of organisatie levert altijd meer op dan je verwacht.

Ga maar na, hoe jezelf reageert wanneer er oprechte interesse in jou wordt getoond. Je hart gaat open en je voelt je begrepen. Dat voelt fijn, hé?

Oprechte aandacht is geen standaard gedrag

Standaard gedrag leidt tot standaard reacties en wanneer je meer uit je klantrelatie wilt halen zul je dus geen standaard gedrag moeten vertonen. De kracht van de relatie ligt namelijk verscholen in de persoonlijke ervaring. Is die goed dan wordt dit gedeeld met het persoonlijke netwerk en kun je rekenen op digitale mond tot mond reclame via de Sociale media. Hoewel er sneller over negatieve ervaringen wordt gesproken, wordt positief gedrag beloond op de langere termijn. 

Belangrijke ingrediënten van aandacht zijn:

Luisteren, tijd nemen, afstemmen, terugkoppelen. Wanneer je dit consequent toepast zul je gaan ervaren dat aandacht loont. 

Hoe kun je digitaal aandacht geven?

Gelet op nieuwe klanten wil je dat er een positieve indruk bij je doelgroep groep beklijft. Vandaar dat succesvolle bedrijven in de kern een open bedrijf willen zijn. De uitdaging is om dit ook in de digitale ervaring te laten weerklinken. 

Vraag jezelf af hoe je jouw klanten oprechte aandacht kan geven? En heb je goede ervaringen of ideeën? Deel het met ons!

Succes met aandacht geven.

Menno Rigterink
Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)