+31207749926 [email protected]

“Nobody counts the number of ads you run; they just remember the impression you make.” – Bill Bernbach

DYNAMIC ADVERTISING

Dynamic Advertising of anders gezegd, dynamische displayadvertenties zijn banners die bij elke impressie opnieuw veranderen. Afhankelijk van de content op de website van een Publisher of van het surfgedrag van de bezoeker (re-marketing) wordt de meest relevante banner vertoond. Relevantie staat hierbij centraal, de juiste advertentie op het juiste moment aan de juiste persoon!

DYNAMIC ADVERTISING TECHNOLOGIE

Met de techniek van Dynamic Advertising kun je op een heel efficiënte manier aansluiting vinden bij de doelgroep. Een voorbeeld, net als in een fysieke winkel wordt je graag persoonlijk geholpen om een verstandige beslissing te nemen over je aankoop. Je wilt informatie over het aanbod (wat is er allemaal beschikbaar?) en de mogelijkheden van het aanbod aansluitend op jouw behoefte (is dit wat ik zoek?).

In een fysieke winkel is het bijvoorbeeld ondenkbaar dat een verkoper steeds maar dezelfde schoen, pak of jurk aan je laat zien, terwijl je juist die items had teruggezet in het rek. Toch zie je dit in een online omgeving nog veel gebeuren. Een gemiste kans en onnodig.

REMARKETING

Dynamic advertising kan met name tijdens een remarketing-campagne haar toegevoegde waarde tonen. Zo wordt in een milliseconde de inhoud van de banner bepaald op basis van het eerdere gedrag van de websitebezoeker. Hoewel remarketing moet leiden tot de gewenste transactie of meer conversie, leidt het soms onbedoeld ook tot ergernis bij de gebruiker. Met als gevolg dat er steeds meer Adblockers gebruikt worden.

ERGERNIS OMBUIGEN NAAR SERVICE

Dat kan ook anders. Door slimmer gebruik te maken van de beschikbare data is het mogelijk om deze ergernis om te buigen. De oplossing is vaak eenvoudig: maak de advertentie écht relevant voor de bezoeker. Een advertentie kan dan zelfs aanvoelen als een service van het desbetreffende bedrijf.

PERSOONLIJKE RELEVANTIE

De uitdaging zit hem in het selecteren van de juiste data. Vaak zit er een reden achter dat iemand een product niet heeft aangeschaft. Dus in plaats van hetzelfde product te tonen, zal een vergelijkbaar alternatief vaker het gewenste effect opleveren. Ook is het met de techniek mogelijk om externe data te gebruiken die van invloed zijn op de koopbeslissing. Bijvoorbeeld weeromstandigheden, trending topics op Twitter of iemands locatie. Zo wordt een display advertentie nog persoonlijker, actueler en relevanter.

VOORDELEN DYNAMIC ADVERTISING
  • Laagste CPM’s en een indrukwekkende ROI
  • Optimaliseer je rendement met slimme segmentatie
  • Alle rapportage in één dashboard
  • Wereldwijd bereik via alle grote advertentieveilingen
KLANTENBINDING

Wanneer de aankoop is gedaan kan Dynamic Advertising worden ingezet als instrument voor klantenbinding. Zo kun je inspelen op het koopgedrag van de consument. Wanneer iemand een bepaalde hoeveelheid koffie koopt, zal deze persoon de week erna niet weer eenzelfde aankoop doen. Een maand later wellicht wel. Wanneer je op deze manier gebruik maakt van de mogelijkheden, zullen de klanten bijna vanzelf volgen!

Menno Rigterink
Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)