+31207749926 info@klantspotter.nl

50% van het reclamebudget is weggegooid geld, we weten alleen niet om welke helft het gaat.

Dit bekende citaat over de effectiviteit van reclame is nu verleden tijd. Door het dataprofiel van je beste klanten te bekijken is het vanaf nu vrij eenvoudig deze beste klanten te klonen en te benaderen met jouw merkbeeld en merkbelofte.

Waarom?

Hoe meer je van je klanten weet, hoe beter je ze kunt bedienen. En bedienen wordt dan (meer) verdienen. Wanneer je op zoek gaat naar nieuwe klanten zijn de profielen van de huidige klanten de beste basis om effectiever te adverteren. Hoe meer kennis over klanten beschikbaar is, hoe beter de boodschap aansluit bij nieuwe potentiële klanten. Je hoeft namelijk niet meer te raden of te gokken vanwege te weinig informatie over de doelgroep, want door deze data weet je wat je klanten in beweging brengt. Wanneer je deze kenmerken dupliceert bespaar je direct kostbare tijd en onnodige marketingkosten.

Hoe?

Relevantie is hier het toverwoord. Relevant zijn levert je daarom altijd meer op! Want iedereen weet dat een communicatieboodschap relevant is wanneer deze aansluit op de behoefte van de doelgroep (lees: de potentiële klant) en er daarom daadwerkelijk interesse zal zijn, of ontstaat, voor wat je te bieden hebt.

Wat?

Vraag jezelf af, wat kan dit je merk of bedrijf opleveren? Als je niet helemaal zeker weet waar je moet beginnen, begin dan klein, maar begin ermee. Want meten is weten en door de inzichten die dat oplevert ga je ervaren dat je effectiviteit groter wordt en de kosten naar beneden gaan.

Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)