+31207749926 [email protected]

Waarom werken met klantprofielen?

Iedereen is uniek en niemand is een nummer. Er zijn overeenkomsten maar per individu hebben we ook bijzondere kanten. Klantprofielen maken dit inzichtelijk.

Voor precisie marketing is dat een belangrijk gegeven. Want tegenwoordig is segmentatie op basis van socio-demografische factoren, gedrag, welstand en lifestyle niet meer voldoende.

Wat is een klantprofiel?

Een klantprofiel is een verzameling van kwantitatieve, individuele data, aangevuld met kwalitatieve data.

  • Hoe maken klanten keuzes?
  • Wat beïnvloedt het keuzeproces?
  • Hoe lang duurt het koopproces?
  • Waarom wordt er voor een bepaald product gekozen?

Enkele factoren die invloed hebben op het keuze- en koopproces:

  • moment
  • medium
  • prijs
  • persoonlijke interesses
  • behoefte
  • leefomgeving

Informatie over deze factoren stelt je in staat te weten wie interesse heeft in jouw product.

De drijfveren van klanten.

Tegenwoordig draait het om de drijfveren en motieven, oftewel het ‘waarom’. Als je als marketeer het antwoord op het ‘waarom’ weet in te vullen is een grote stap in de richting van converterende klantprofielen al gezet.

Grote kans dat je nu wilt weten: Hoe kom ik aan deze informatie? Het is namelijk een flinke uitdaging om zo ver te komen dat je over al deze informatie van prospects, suspects en klanten beschikt.

Een database vol met klantprofielen.

Gelukkig hebben we de meest complete database van Nederland. Deze database heeft 91% van alle Nederlandse huishoudens in kaart gebracht. En wordt er zowel on- als offline data continue geoptimaliseerd. De kans is groot dat je hier je doelgroep en klanten vindt. Wanneer je start met deze database scheelt dat je een hoop tijd en kosten.

Hoe bereik je die klantprofielen?

En dan wacht gelijk de volgende uitdaging alweer: hoe bereik je die klant?

Voor effectieve branding en snel meer traffic naar je website kun je denken aan:

  • display advertising
  • facebook advertising
  • retargeting
  • behavorial targeting
  • dynamic advertising
  • contextual advertising

Maar ook de combinatie met offline advertising zoals huis-aan-huis folders en magazines versterkt je promotie. Vraag naar onze aansprekende cases voor inspiratie!

Klantprofielen worden zichtbaar met de Profiler.

In een overzichtelijk dashboard kunnen veranderingen in de doelgroep in ‘real time’ gevolgd worden. Zo weet je altijd wat er in je doelgroep speelt.

  • Welke doelgroep converteert het beste op mijn site?
  • Hoe krijg ik meer inzicht in mijn digitale klant?
  • Bereiken we daadwerkelijk de gewenste doelgroep met onze campagnes?
  • Hoe kan ik mijn kosten reduceren?
  • Hoe kan ik effectiever mijn doelgroep bereiken?

Met de klantprofielen van Klantspotter geven wij antwoorden op al deze vragen. En we kunnen je ondersteunen bij het bereiken van deze doelgroep. Dat kan met on- en offline adverteren, maar ook met creatie en copywriting. Alles met het doel om meer klanten aan te trekken.

Automotive

Geotype
Device
Locatie
Herkenning
Leeftijd
Levensfase
Tijdstip
Inkomen
Opleiding
Automerk
Autoleeftijd
Merkentrouw
Urbanisatiegraad
Woning
Eigendom woning
Innovatie graad
Postcode gebied

Travel

Geotype
Vakantie actief
Vakantie cultuur
Vakantie zon
Device
Locatie
Herkenning
Leeftijd
Levensfase
Tijdstip
Inkomen
Opleiding

Mentality

Leef- en waardestijl
Mentaliteit
Device
Locatie
Herkenning
Leeftijd
Levensfase
Tijdstip
Inkomen
Opleiding
Urbanisatiegraad
Woning
Eigendom woning
Innovatie graad
Postcode gebied

Wil je zelf ervaren hoe het is om achter het Klantspotter Dashboard plaats te nemen? Vraag dan hier een demo log-in aan!