+31207749926 [email protected]

Wil je weten welke bedrijven jouw website bezoeken?

Leadspotter software maakt de bedrijven zichtbaar die jouw website bekijken en stuurt automatisch de bedrijfsgegevens in een overzichtelijke rapportage naar de inbox van je email.

 

Introductie Leadspotter

Leadspotter is de salestool voor B2B bedrijven
De  gemiddelde ondernemer investeert veel geld in de ontwikkeling van zijn website. Het is immers de winkel op internet. Zodra de website in de lucht is, lijkt voor veel bedrijven het belang van ‘online’ te verminderen.Terwijl het dán pas begint. Als er namelijk iets belangrijk is, dan is het wel om te weten wie je website bezoekt. Veel websitebezoekers zijn namelijk potentiële klanten, want ze zijn opzoek naar informatie om een beslissing te nemen. Echter leidt een website bezoek sporadisch tot een klantcontact.
Onderzoek toont dat ruim 55 procent van de bezoekers van uw bedrijfswebsite irrelevant is. Ze komen er per ongeluk terecht, doordat u toevallig in de zoekresultaten stond of puur uit algemene nieuwsgierigheid. Toch blijft er 40 procent over aan potentiële klanten die mogelijk interesse hebben, maar toch nog geen contact opnemen. Stel je eens voor dat je weet wie die bezoekers zijn, dan zou je ze alsnog kunnen benaderen met een interessante aanbieding. Dat kan nu. Met de software van Leadspotter.

Je geeft veel geld uit om gevonden te worden.

Maar je weet niet precies wie jouw website bezoekt.

De software van Leadspotter zoekt dat precies voor je uit.

Je ontvangt eenvoudig alle gegevens per email.

HET PROCES

Hoe werkt het

JOUW WEBSITE HEEFT BEZOEKERS MAAR...

Je weet niet wie die websitebezoekers zijn

DIRECT DE LEAD VERZILVEREN

Met de gegevens uit het bezoekrapport staat de deur al voor je open. De potentiële klant kun je direct benaderen en inspringen op diens specifieke wensen. Grote kans dat je telefoontje geld waard is!

IDENTIFICEREN VAN DE BEZOEKER

Met behulp van de software van Klantspotter wordt het achtergelaten IP-adres gekoppeld aan informatie. Dit noemen we de ‘kennismaking’.

KOPPELEN VAN GEGEVENS

Met behulp van de verkregen informatie wordt het IP-adres gekoppeld aan het bijbehorende bedrijf of organisatie.
l

BEZOEKERS LATEN INFORMATIE ACHTER

Potentiële klanten bezoeken je website. Iedere unieke bezoeker laat daarbij waardevolle informatie achter, alleen is deze nog niet bruikbaar.

WIJ MAKEN EEN BEZOEKRAPPORT

Meteen nadat een relevant bedrijf of organisatie de website heeft bezocht, maakt Klantspotter hiervan een bezoekrapport. Na het bezoek ontvang je dit rapport per email, inclusief contactgegevens.

Bij ons ben je in goed gezelschap!

Vraag het GRATIS proefabonnement telefonisch aan.

Bel Klantspotter 020-7749926

Menno Rigterink
Founder Klantspotter
[email protected]

Waarom Leadspotter?
Leadspotter heeft innovatieve software die bedrijven en organisaties helpt de bezoeken op uw website te identificeren. In een uitgebreid rapport, gegenereerd door de software, leest u precies wie de website heeft bezocht, waar ze in geïnteresseerd zijn en hoe groot de interesse is per product of dienst. Nog nooit is het zo eenvoudig geweest inzicht te krijgen in echte potentiële klanten.
Hoe werkt de software van Leadspotter?
Na het installeren van het tracking-script op uw website en het inrichten van de filters kan de software van Leadspotter starten met het identificeren van bezoekende bedrijven en organisaties op uw website.

 

Op de vooraf aangegeven data en tijdstippen, ontvangt u van Leadspotter een mail met hierin de bezoekrapporten aangeleverd in PDF formaat. U ontvangt dus niet te pas en te onpas storende mails.

Ook ontvang je per week, maand en/of per abonnementsperiode een dashboard overzicht per mail, met hierin een overall rapportage en alle bezoekinformatie van de desbetreffende periode.

Krijg ik inzicht in werkelijk alle bezoekende bedrijven op mijn website?
Leadspotter herkent het grootste deel van de bedrijven die je website bezoeken, maar niet allemaal. Gelukkig geeft Leadspotter inzicht in de identiteit van zodanig veel bezoekers, dat een commerciële organisatie er hoe dan ook veel uit haalt.
Welke informatie staat er in de bezoekrapporten van Leadspotter?
U ontvangt alleen bezoekrapporten van bedrijven en organisaties die bij de KvK zijn ingeschreven. De informatie in de bezoekrapporten bestaan uit onderstaande gegevens:

 

Bedrijfsnaam

Adres

Postcode

Telefoonnummer

Website

Vestigingsplaats

Bedrijfsprofiel Linkedin

Welke pagina’s van uw website bezocht zijn + tijdspad

Herkomst van het sitebezoek: rechtstreeks of via zoekwoorden

Herhaalbezoeken

Waar kan ik de bezoekrapporten van Klantspotter voor gebruiken?
U kunt upsell-kansen signaleren bij bestaande klanten.

 

U kunt hier doelmatig een verkoopgesprek mee voorbereiden.

Sneller dan de concurrentie contact opnemen met bedrijven die interesse hebben in uw producten of diensten.

Aan de hand van de informatie in de bezoekrapporten kunt u de bestaande SEA en SEO campagnes goed benchmarken.

Ik ben niet echt bezig met internetmarketing, heb ik hier dan wel iets aan?
Natuurlijk! Vaak heb je alsnog gewoon websitebezoekers doordat bedrijven je Googlen aan de hand van netwerkbijeenkomsten, mond tot mond reclame van klanten, vakbeurzen en andere momenten waarop je bedrijf zichtbaar is. Daarom is Leadspotter ook geschikt voor bedrijven die minder met internetmarketing doen: zolang er maar bezoekers zijn!
Is Leadspotter niet hetzelfde als Google analytics?
Nee, niet helemaal. Zowel Google Analytics als Leadspotter levert inderdaad informatie over bezoeken op websites, maar onze doelen verschillen: Google Analytics helpt je de website zelf te verbeteren (op het gebied van vindbaarheid, etc.), terwijl Leadspotter zich direct richt op het verbeteren van de verkoop.

 

De resultaten die u van Leadspotter krijgt zijn dan ook juist gericht op het geven van commerciële informatie over bedrijven die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw product. Deze informatie is accurater, recenter en veel uitgebreider dan de informatie die je van Google Analytics krijgt over bedrijven. Leadspotter herkent meer leads en levert daarom een hogere kwaliteit dan Analytics.

Ik ben al bezig met internetmarketing. Wat haal ik dan uit Leadspotter?
Meer rendement! Het is bewezen dat in veel gevallen het succes van marketing en sales stijgt door actieve opvolging, in plaats van afwachting. Door het gebruik van de software van Leadspotter zie je precies wie geïnteresseerd is en zorgt u zelf voor contact met de potentiële klanten die geen contact hebben opgenomen.

 

Met deze informatie over uw website bezoekers verbeter je ook meteen je advertentie campagnes via benchmarking: je ziet tenslotte meteen welke bedrijven voldoen aan jouw verwachtingen.

Ik zou graag starten met Leadspotter, maar heb te weinig traffic op mijn website. Wat is aan te raden?
Helaas is in dit geval Leadspotter (nog) niet interessant. Het is beter om eerst te investeren in het verhogen van het aantal bezoekers via SEO, SEA en/of social media campagnes. Weet je niet zo goed hoe je hiermee aan de slag moet? Leadspotter beschikt over een groot netwerk van Adwords en Display advertising specialisten. We nodigen je graag uit hierover contact met ons op te nemen.
Is de software van Leadspotter legaal?
Ja, de software van Leadspotter is legaal. Er zijn twee wetten in het bijzonder die aandacht behoeven rondom de werking van Leadspotter:

 

Wet Bescherming Persoonsgegevens

Deze wet heeft enkel betrekking op natuurlijke personen (zie: Hoofdstuk 1, Artikel 1, lid a). Leadspotter slaat nadrukkelijk geen gegevens op van natuurlijke personen.

Telecomwet

Leadspotter voldoet volledig aan de “Cookiewet”, en de Telecomwet. De Telecomwet betreft overigens meer dan alleen bepalingen over cookies, waar (in de media) veel aandacht naar uitgaat. Leadspotter plaatst geen cookies op de computer van bezoekers en is ook niet op andere wijze strijdig met de Telecomwet.

Deelt Leadspotter de informatie over websitebezoekers met derden?
Nee, Leadspotter deelt geen enkele gegevens over je website met derden. Deze gegevens zijn namelijk enkel door jou in te zien. De medewerkers van Leadspotter hebben alleen toegang wanneer je daar nadrukkelijk toestemming voor geeft.
Hoe zit het met het gevoel van privacy van het bedrijf dat ik benader via de software van Leadspotter?
Contact opnemen met potentiële klanten waarvan je de informatie hebt verkregen via Leadspotter kan op een subtiele manier, zonder dat het bedrijf daar een ongemakkelijk gevoel bij krijgt. Lees hieronder verder voor tips over contact opnemen met prospects:

 

Tips voor het nabellen van prospects
1. Ga eerst na of je een dringende of minder dringende behoefte vervult voor de klant. Een directe aanpak past namelijk prima bij dringende behoeften, terwijl bedrijven die minder dringende behoeften vervullen beter iets voorzichtiger te werk kunnen gaan. Waarom? Omdat het proces van kiezen voor een bedrijf bij een minder dringende behoefte vaak langer duurt, en je dus meer tijd hebt.

2. We adviseren om het gesprek te openen met een vraag als “Kan het zijn dat u interesse hebt in…?”. Op deze manier ontstaat er vaak een inhoudelijk gesprek waarbij de potentiële klant zich geholpen voelt: een prettig contact dus. Vergeet overigens niet dat pro-activiteit vaak wordt gewaardeerd en beloond.

3. Soms voelt nabellen toch nog iets te direct. Natuurlijk hoef je er niet voor te kiezen de potentiële klant te bellen. Een groot aantal Leadspotter gebruikers beginnen met een laagdrempelig contact, voordat ze bellen. Dit doen ze door de LinkedIn profielen van functionarissen te bezoeken om vervolgens af te wachten wie er terug kijkt. Degene die terug kijkt bellen ze dan: zo voelt het contact van beiden kanten natuurlijker.

Je kunt de software van Leadspotter 14 dagen gratis proberen

14 dagen gratis