+31207749926 [email protected]

“The aim of marketing is to know and understand the customer so well the product or service fits him and sells itself”  ―  Peter Drucker

Klant in beeld

Als een klant bij de slager komt, dan ziet de verkoper direct wie hij voor zich heeft en kan hij daar op inspelen. Hij spreekt bijvoorbeeld een gezin met kinderen op een andere manier aan dan een klant op gevorderde leeftijd. Zou het niet mooi zijn als je ook op het internet direct een beeld hebt van je bezoekers?

Waarom een klantbeeld?

Door een helder klantbeeld kun je persoonlijker en meer servicegericht communiceren. Goed voor je klanten en goed voor een winstgevende klantrelatie. Klanten zijn namelijk essentieel voor het bestaansrecht van iedere onderneming want zonder klanten geen bedrijf. 

Hoeveel winstgevender wordt de klantrelatie?

Je bespaart direct tijd en geld wanneer je begint met het bereiken van potentiële klanten die interesse hebben in het product of de dienstverlening. Het lijkt heel logisch om dit te doen, maar we zien in de praktijk vaak genoeg het tegendeel. En dat terwijl je veel meer succes hebt wanneer je op het juiste moment aan de juiste persoon je aanbod doet.

Hoeveel winst?

Hoeveel winst er valt te behalen verschilt per branche en per aanbieder. Bij de ene aanbieder is het heel goed als je een voordeel haalt van 0,2% (bijv: verzekeraars) en bij de ander kan dat oplopen tot tientallen procenten of het verdubbelen van het marketing rendement.

Wil je meer weten over onze verrijkte klantprofielen en hoe je die kunt inzetten om meer klanten effectiever te bereiken, neem dan contact met ons op. Een ding kan ik je alvast beloven. Het wordt alleen maar beter.

Menno Rigterink
Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)