+31207749926 [email protected]

Wie heeft een rollator nodig?

Wanneer je dit leest is de kans dat jij nu een rollator nodig hebt zeer klein. Maar de kans is groot dat je wel iemand in je familie of kennissenkring kent die moeite heeft met mobiliteit. En dan is het handig wanneer je Simon kent.

Maak kennis met Simon. Simon verkoopt rollators voor senioren. Een relevant product voor de steeds groter groeiende groep van senioren. En Simon wil gaan adverteren. En natuurlijk met een zo groot mogelijk opbrengst per advertentie. Hoe doet Simon dat? Simon weet dat vooral mannen en vrouwen van een bepaalde leeftijd zijn producten gebruiken. Dus is dat zijn belangrijkste doelgroep. Maar die doelgroep is groot. Te groot.

De vraag is dan: welke senioren wil je specifiek bereiken?

Waarschijnlijk geen senioren die zich de rollators niet kunnen veroorloven. En het zullen voornamelijk senioren tussen de 55 en 75 zijn die liever langer thuis blijven wonen. Hoe meer Simon weet van zijn potentiële klanten, hoe groter de kans dat hij aan de juiste persoon de juiste advertentie laat zien. Maar waar is Simons potentiële klant? Het antwoord op die vraag kreeg Simon bij Klantspotter.

Potentiële klanten die je online efficiënter bereikt.

Bij Klantspotter vertelde ze hem dat veel van zijn potentiële klanten een groot deel van hun tijd op internet doorbrengen. En terwijl ze dat doen, laten internetters allerlei gegevens over zichzelf achter. Bijvoorbeeld omdat ze op Facebook diverse verhalen, bedrijven en updates liken. Of omdat ze op Google zoeken naar hulpmiddelen die het ouder worden comfortabeler maken.

Ken de interesses van je doelgroep.

Heel veel van dit internetgedrag wordt bijgehouden. Daardoor is het tegenwoordig mogelijk advertenties te plaatsen op precies die websites waar senioren veel komen. Dat betekent dat het mogelijk is heel effectief te adverteren met een heel grote kans op een klik. Adverteren op juist die websites waar je klanten zijn, was tot voor kort bijna onmogelijk, tijdverslindend en duur. Maar Klantspotter beschikt over gegevens waarin per branche precies bekend is hoe potentiële klanten denken en surfen. En dus waar ze zijn.

Meer respons op het communicatie middel wat je doelgroep past.

Maar de ene doelgroep is de ander niet. Door Klantspotter weet Simon of hij een email campagne moet doen, een Facebookcampagne of een combinatie van meerdere middelen. Als Simon zijn advertenties met rollators via Klantspotter plaatst, komen die advertenties altijd op websites te staan waar senioren komen die deze producten relevant vinden. En die ontvankelijk zijn om een nieuwe aan te schaffen. En dat is precies wat Simon wil.

Direct contact met de doelgroep door een antwoordkaart.

Simon kwam er ook achter dat als hij zijn advertenties combineert met een antwoordkaart de telefoon regelmatig rinkelt. En dat is wat Simon wil. Potentiële klanten te woord staan en ze met raad en daad bijstaan in hun aankoop.

Menno Rigterink
Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)