+31207749926 [email protected]

“We put an end to the guessing game” – Staffan Lidén, Head of Insights at Delta Projects

Wat doet Klantspotter voor het marketing rendement?

Nooit meer gissen naar het resultaat van je marketing rendement. Meer weten over je doelgroep en daardoor betere beslissingen kunnen nemen, dat is waar het volgens ons om draait. 

Met meer kennis meer klanten.

Wij herkennen en matchen online websitebezoekers met offline-data van EDM.  Hiermee krijgt de onbekende bezoeker een gezicht. De onbekende bezoeker is hierdoor niet langer een statistiek maar wordt een mens van vlees en bloed. Een mens met een familie en een mens met een karakter. 

Waarom doen we dit?

Ruim 80% van de bezoekers op websites wordt niet herkend. En dat is een gemiste kans, want hoe meer je van je bezoekers weet hoe relevanter je voor hen kan zijn. Hoe kun je nu met het beperkte inzicht op je website toch een duidelijk beeld van die onbekende bezoekers krijgen? 

Geef een gezicht aan je onbekende bezoeker.

Klanten vinden het prettig wanneer je hun taal spreekt en oprechte interesse toont. Online is dit een stuk lastiger. Natuurlijk kun je zien hoeveel bezoekers er op je website zijn geweest. Maar wie zijn die bezoekers? Hoe kun je met het beperkte inzicht op je website toch een duidelijk beeld van die onbekende bezoekers krijgen? 

marketing rendement

Kennis over klanten verdubbelt het marketing rendement

We gebruiken hiervoor een online profiling-tool die inzichten als huishoudkenmerken, klanttypes, interesseprofielen en andere kenmerken verzamelt en actualiseert in de meest complete database van Nederland. Door de offline huishouddata te combineren met het online gedrag ontstaat er een rijker klantprofiel en ben je in staat effectiever met je klanten te communiceren. 

Analyse van klantdata

Wij gebruiken deze klantinzichten voor het op- of bijstellen van een marketing- of mediastrategie, productontwikkeling en conversie-optimalisatie (online of via DM).

Verrijking van klantdata

Omdat bestaande klanten online herkend worden op de site van opdrachtgevers, verrijken we data bij de klant met nieuwe gegevens. Denk hierbij aan interessante kenmerken zoals vakantievoorkeur, verhuizingen, gezinsuitbreidingen.

Personalisatie

We gebruiken de inzichten voor gepersonaliseerde content (cross- en upselling van producten op basis van look-a-likes en klanttypes), waarbij we zelfs onderscheid kunnen maken tussen klanten en niet-klanten. (Ook als ze niet zijn ingelogd).

Advertising

Klantspotter maakt voor online advertising gebruik van Delta Projects. Dit platform is het enige in Nederland waarin we custom audiences (uit de offline EDM-database) beschikbaar kunnen stellen voor onlinecampagnes. Advertenties worden daardoor uitsluitend aan de best converterende doelgroepen getoond. Dat is volgens ons precisie marketing.

Menno Rigterink
Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)