+31207749926 info@klantspotter.nl

Waarom klanten klonen?

Het klonen van klanten geeft je veel doorslaggevende informatie en legt tevens bloot waarom klanten graag klant bij je zijn. Hoe meer je van je klanten weet, hoe beter je ze kunt bedienen. En bedienen wordt dan (meer) verdienen.

Klanten klonen bepaalt klantprofiel.

Wanneer je op zoek gaat naar nieuwe klanten zijn de profielen van de huidige klanten de beste basis om effectiever te adverteren. Hoe meer kennis over klanten beschikbaar is, hoe beter de boodschap aansluit bij nieuwe potentiële klanten. Je hoeft namelijk niet meer te raden of te gokken vanwege te weinig informatie over de doelgroep, want door de verkregen data weet je wat je klanten in beweging brengt.

Blijf de concurrentie voor met klonen.

Als je een voorsprong op de concurrentie wilt behalen en effectiever nieuwe klanten wilt gaan werven is diepgaande informatie cruciaal. Door erachter te komen welke argumenten doorslaggevend waren om klant bij je te worden en te blijven, kun je diezelfde informatie opnieuw gebruiken voor je communicatie-boodschap richting nieuwe klanten. Wanneer je deze kenmerken dupliceert bespaar je direct kostbare tijd en hoef je geen onnodige marketingkosten te maken.

Hoe kun je klanten klonen?

Via onze unieke software zijn wij in staat klantprofielen samen te stellen die voldoen aan het ideale klantprofiel. Een groot gedeelte halen we uit de (big) data in ons uitgebreide netwerk van grote uitgevers, (internet) retailers, databases, social media en allerlei andere bronnen.

Welke klanten ga je klonen?

Door je te richten op de klantprofielen waar je al succesvol mee bent, dalen je huidige acquisitie kosten. Je kunt de communicatie-boodschap richten op de groep die het meest ontvankelijk voor je boodschap is. Het is daarom belangrijk om je klantprofielen te kwalificeren aan de hand van de gewenste doelstellingen. Zo kun je beginnen met je klantprofielen te labelen aan de hand van je product, dienst, het orderbedrag, retentie (hoe vaak kopen klanten) en door deze informatie te koppelen aan je salesfunnel kun je besluiten welke klanten je kloont en welke niet.

Slimmer nieuwe klanten werven.

Het verwerven van nieuwe klanten is zes tot zeven keer duurder dan bestaande klanten behouden. De kosten van acquisitie vinden alleen plaats aan het begin van een relatie, dus hoe langer de relatie voortduurt, hoe lager de acquisitiekosten procentueel uitvallen. Het is daarom verstandig om direct rekening te houden met het ideale klantprofiel. Wanneer je slim omgaat met je klantprofielen houd je meer geld over om meer klanten te werven. Dat vinden wij slimmer klanten werven!

Laatste berichten van Menno Rigterink (alles zien)